آنچه وبلاگ نویسی برای دیگران به من آموخته است - جنی رز اسپادو

آنچه وبلاگ نویسی برای دیگران به من آموخته است – جنی رز اسپادو

وقتی اوایل امسال کسب و کار کپی رایتینگ خود را شروع کردم، برای یک بیماری همه گیر برنامه ریزی نمی کردم. (بیایید واقعی باشیم… کیست بود?) با این حال، به نوعی، همه چیز خوب شده است و تجارت من همچنان به رشد خود ادامه می دهد. من آن را به خدا نسبت می دهم!

از آن زمان، من این افتخار را داشته ام که با افراد، وزارتخانه ها و شرکت های بزرگ کار کنم.

6 ماه گذشته به من در زمینه راه اندازی کسب و کار خودم، کمک به رشد مشتریان، چیزهای زیادی به من آموخت آنها کسب و کارها و هدایت ترافیک به وب سایت های مختلف.

بنابراین فکر کردم وقت آن رسیده است که آنچه را که 6 ماه گذشته وبلاگ نویسی برای دیگران به من آموخته است با همه شما به اشتراک بگذارم.

بیایید با واضح ترین متن شروع کنیم:

وبلاگ نویسی موثر است… اگر آن را درست انجام دهید

من مجبور نیستم به داده های HubSpot تکیه کنم که کسب و کارهایی که بر وبلاگ نویسی تمرکز می کنند 13 برابر بیشتر احتمال دارد که بازده سرمایه گذاری مثبتی داشته باشند.

من خودم آن را دیده ام!

یکی از مشتریان من یک ماه پس از راه اندازی وبلاگ خود شاهد افزایش 300٪ در ترافیک وب سایت بود. مشتری دیگری به دلیل وبلاگ نویسی بک لینک های طبیعی (برای سئو عالی!) دریافت کرد.

این برای بریدن شاخ خودم نیست. اجازه دهید به شما نشان دهم که وبلاگ نویسی واقعاً مؤثر است – و نه فقط برای مشاغل بزرگ که می توانند صدها هزار دلار برای بازاریابی محتوا خرج کنند.

این به نوشتن آنچه مخاطبان شما می خواهند بخوانند و سپس آوردن آن محتوا برای آنها بستگی دارد.

وبلاگ نویسی برای افراد دیگر، چه برای وزارتخانه های بزرگ و چه برای مشاغل کوچک، به من نشان داده است که این اصل درست است. اما این فقط درست است اگر درست انجامش دهید

اگر محتوایی می نویسید که مخاطبان شما به آن اهمیت نمی دهند، حدس بزنید… آنها آن را نمی خوانند. (آره، این راه سخت را یاد گرفتم.)

و حتی اگر ترافیک مناسبی به وب‌سایت خود داشته باشید، اگر آهنربای اصلی شما به نیاز مخاطبان شما پاسخ ندهد، همچنان لیست ایمیل خود را افزایش نمی‌دهید. ،هم آن را به سختی یاد گرفت.)

بهترین راه برای کامل کردن دستور العمل وبلاگ نویسی، آزمایش آن است. همه چیز را امتحان کنید—موضوع وبلاگتان، آهن ربا، سرفصل ها، عکس هایتان… خودتان را به عنوان یک سرآشپز وبلاگ نویس در نظر بگیرید که غذای لذیذ شما را درست می کند. به اصلاح ادامه دهید تا زمانی که آن را برطرف کنید.

هر برندی صدای منحصر به فردی دارد

تعجب خواهید کرد که چقدر صدای یک کسب و کار با دیگری متفاوت است. این کاملاً به تصویری که کسب‌وکار می‌خواهد ارائه دهد و افرادی که می‌خواهند هدف قرار دهند بستگی دارد.

به عنوان مثال، من یک مشتری دارم که صدایش به شدت آرام است. من دارم بیضی، کلمات کامل، شکلک و غیره صحبت می کنم. این صدای اوست و به خوبی با مخاطبش صحبت می کند. آنها احساس می کنند که او مستقیماً با آنها صحبت می کند و به توصیه های او اعتماد دارند.

با این حال، آن سبک خواهد بود خیر با برخی از مشتریان دیگرم پرواز کنید، که دوست دارند حرفه ای بودن بیشتر و شخصیت کمتری نشان دهند. این برای کسب و کارهایی که باید جدی‌تر گرفته شوند و/یا به کسب‌وکارهای دیگر خدمت کنند (B2B) صادق است.

پس چگونه این برای شما صدق می کند؟

خوب، این بدان معناست که شما باید تصمیم بگیرید که برند شما چگونه به نظر می رسد. آرامش بخش تر و سرگرم کننده تر است؟ سپس از زبان غیر رسمی تری در وبلاگ خود استفاده کنید و حتی ممکن است کمی ایموجی اضافه کنید.

یا حرفه ای تره؟ در طول نوشتن خود از گرامر مناسب استفاده کنید. من همچنان توصیه می‌کنم که زبان را مکالمه نگه دارید—این ماهیت نوشتن آنلاین این روزهاست.

چه برای دیگران وبلاگ نویسی کنید و چه برای خودتان، داده ها را فراموش نکنید

وقتی برای افراد دیگر وبلاگ می نویسید، به راحتی می توانید در این ذهنیت قرار بگیرید که بخواهید مشتری را راضی کنید.

(همه هموطنان من، دستان خود را بالا ببرید… می دانم که تنها نیستم.)

اما چیزی که آموخته ام این است که نمی توانم اجازه دهم که تمایل طبیعی ام به جلب رضایت مردم، مرا از انجام بهترین کار برای مشتری باز دارد.

گذشته از این، گاهی اوقات مردم نمی دانند چه چیزی برای آنها بهتر است. برای همین یک نفر را استخدام می کنند!

وظیفه من این است که به داده ها (ترافیک، سرنخ ها، تعامل و غیره) نگاه کنم و مشتریانم را در مسیر درست هدایت کنم.

از آنجایی که تصمیم می‌گیرم به داده‌ها اجازه بدهم پیشنهادات و تصمیمات نوشتاری من را هدایت کنند، نتایج همیشه بهتر است. چه شگفت انگیز است، اینطور نیست؟

و نتایج بهتر در نهایت به معنای رضایت مشتریان است.

وقتی صحبت از وبلاگ خودتان می شود، همین اصل صادق است. مهم است که به طور منظم به داده ها نگاه کنید تا ببینید مخاطبان شما به چه چیزی پاسخ می دهند، کدام پلتفرم ها بهتر کار می کنند و کدام سرفصل ها بیشترین توجه را به خود جلب می کنند.

چه درس های دیگری در سفر وبلاگ نویسی خود آموخته اید؟ در نظرات زیر به اشتراک بگذارید! خیلی دوست داشتم بدونم چی تو ذهنت میگذره. من


جنی رز یک کپی‌نویس و بازاریاب محتوا است که متخصص در بازاریابی B2B، املاک و مستغلات و حسابداری است. او برای مشتریانی مانند AAA، Edward Jones، Flyhomes، Guild Education و غیره نوشته است. نوشته های او همچنین در نشریاتی مانند Business Insider و GOBankingRates منتشر شده است.