

تیم بازاریابی شما در تلاش است تا نیازهای محتوایی شرکت در حال رشد شما را برآورده کند و می دانید که زمان آن رسیده است که یک کپی رایتر مستقل حرفه ای پیدا کنید. چه کار میکنی؟ با بیش از 131000 نویسنده در ایالات متحده، رفتن از طریق فریلنسرهای موجود می تواند بسیار دلهره آور باشد.
اگر یک مدیر بازاریابی هستید که ارتباط عمیقی با تخصص خود دارید، ممکن است با چند نفر از همکاران تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا کسی را می شناسند.
و اگر معلوم شد که این کار را نمیکنند، خوب، ناامید کننده هستند.
در مورد استخدام یک کپی رایتر آزاد در Upwork چطور؟
اگر مخاطبین شما شکست خوردند، می توانید Fiverr و Upwork را برای یک کپی رایتر در جایگاه خود جستجو کنید. اما زمانی که افراد را یکی پس از دیگری پیمایش می کنید، متوجه می شوید که هیچ راهی برای دانستن اینکه چقدر با شرکت یا آژانس بازاریابی شما خوب خواهند بود وجود ندارد. همه چیز در این آسیاب مواد محل سکونت در این آسیاب های مواد. شما نمی توانید وب سایت نویسنده آنها را مرور کنید یا از آنها برای کلیپ های ویژه ایمیل بخواهید.
اگر فقط. نفرین آسیاب های مادی.
منظور من رو اشتباه متوجه نشو. نویسندگان بزرگ زیادی در این سایت ها وجود دارند. مشکل این است که موارد بد بسیار زیاد است.
یکی از مشتریانم اخیراً داستان ترسناک یکی از دوستانم را برایم تعریف کرد. بدیهی است که فریلنسر از نرخ خود راضی نبود و مخفیانه 750 دلار اضافی از مشتری دریافت کرد. (می دانم، درست است؟ چه کسی این کار را انجام می دهد؟ ذهن من را پرت کرد.)
دوست مشتری من نه تنها مجبور شد همه کارهای فریلنسر را دوباره انجام دهد، بلکه اکنون باید هزینه 750 دلاری کارت اعتباری خود را نیز به چالش بکشد.
سپس افرادی هستند که انجام دادن نویسندگان واقعی و از نمونه کارها خود برای بدست آوردن کار با سکه استفاده کنید. (همراه با تجربه وحشتناک کارول تایس بخوانید.)
دوباره، هزاران کپیرایتر بزرگ در این سایتها وجود دارند که پر از صداقت هستند و هرگز رویای انجام چنین کاری را ندارند. اما هنگام مرور صدها نامزد، تشخیص اینکه چه کسی مناسب است و چه کسی مناسب نیست، بسیار سخت است.
2 بهترین راه برای یافتن یک کپی رایتر مستقل حرفه ای
می توانید ساعت ها به جستجوی کارخانه های محتوای مختلف بپردازید و به دنبال کپی رایتر عالی بگردید… یا می توانید 10 دقیقه را صرف استفاده از آن کنید. درست روشها و فهرستی از حداقل پنج نویسنده با کیفیت بالا در صنعت خود ارائه دهید. به شما بستگی دارد.
در اینجا دو روش جستجوی برتری وجود دارد که من توصیه می کنم:
- گوگل یا لینکدین را بر اساس منطقه، عنوان و جایگاه جستجو کنید
- نشریات یا وبلاگ های برتر در صنعت خود را بخوانید
کپی رایترها را بر اساس منطقه، عنوان جستجو کنیدو آمد
اگر به یک نویسنده محلی نیاز دارید، با تایپ کردن “متن آزاد (شهر شما) copywriter” در Google یا LinkedIn شروع کنید.
هنگامی که در نتایج جستجوی پولی و ارگانیک از Indeed، Fiverr و Upwork پیمایش کردید، باید بتوانید برخی از کپی رایترها را در منطقه خود بیابید که وب سایت های نویسنده خود را به اندازه کافی بهینه کرده اند.
هنوز در تلاش برای یافتن آنچه نیاز دارید؟ برخی از نویسندگان خود را کپی رایتر نمی نامند. برخی از این عناوین شغلی را برای گسترش جستجوی خود امتحان کنید:
- نویسنده محتوا
- نویسنده بازاریابی
- نویسنده b2b
- نویسنده b2c
- نویسنده فروش
- نویسنده بازاریابی محتوا
- بازاریابان محتوا
- استراتژیست محتوا
- استراتژیست بازاریابی محتوا
- نویسنده
جایگاه خود را به عبارت جستجوی خود اضافه کنید تا مجموعه نتایج را محدود کنید. این به شما کمک می کند کپی رایترهایی را پیدا کنید که در زمینه شما تجربه دارند. مسلماً، یک کپی رایتر با استعداد نیازی به تجربه در صنعت شما ندارد تا پروژه شما را از پارک خارج کند. اما همیشه کمک می کند.
این روش جستجو به خصوص در لینکدین خوب عمل می کند تا زمانی که نویسنده نمایه خود را به درستی بهینه کرده باشد. به عنوان مثال، بسیاری از مشتریان من با جستجوی عبارت «نویسنده املاک و مستغلات» یا «نویسنده املاک و مستغلات» در لینکدین، مرا پیدا می کنند. چرا؟ زیرا من از کلمات کلیدی مناسب سئو در مکان های مناسب استفاده می کنم و تجربه کپی رایتینگ املاک و مستغلات خود را برجسته می کنم.
راه دیگری که برخی از نویسندگان خود را منحصر به فرد می کنند، نوشتن است. نوع، برای مثال، ممکن است متوجه شوید که برخی از کپیرایترها خود را بهعنوان نویسندگان وبسایت، کپیرایترهای ایمیل، کپیرایترهای فروش، یا حتی کاغذهای سفید یا نویسندگان مطالعه موردی معرفی میکنند.
اگر نوع خاصی از پروژه دارید که باید آن را تکمیل کنید، جستجوی نویسندگان با نوع نوشتار مفید است. گفته میشود، اکثر شرکتها به کپینویسانی نیاز دارند که بتوانند هر چیزی را بنویسند، از کمپینهای چکهای ایمیل گرفته تا کپی کردن وبسایت و پستهای وبلاگ تا تبلیغات رسانههای اجتماعی. اگر این مورد برای شماست، پس جستجو بر اساس جایگاه بهترین گزینه شماست.
برای یافتن نویسندگان، وبلاگ ها و نشریات برتر در صنعت خود را بخوانید
خواهید دید که کپی رایترهای با استعداد اغلب برای مجلات، نشریات تجاری و البته برای وبلاگ های رقبای شما نیز می نویسند.
برای شروع جستجوی خود، برخی از وبلاگ های برتر را در جایگاه خود بررسی کنید و ببینید آیا از نویسندگان آزاد استفاده می کنند یا خیر.
گاهی اوقات شرکت ها نام نویسنده را در یک پست وبلاگ ذکر نمی کنند. او خوب است. نویسندگان مستقل اغلب شرکتها را در بخش «تجربه» نمایههای لینکدین خود فهرست میکنند. به سادگی شرکت را در لینکدین جستجو کنید، روی تب “People” کلیک کنید و عبارت “نویسنده آزاد”، “کپی رایتر آزاد” یا عناوین مشابه را جستجو کنید.
به عنوان مثال، برخی از مشتریان املاک و مستغلات من را پیدا کرده اند زیرا من برای شرکت های دیگری مانند Flyhomes یا Knock نوشته ام.
همین امر در مورد انتشارات خاص صنعت نیز صدق می کند. اینها منابع غنی برای یافتن کپی رایترهای آزاد هستند.
به دنبال یک نویسنده امور مالی شخصی هستید؟ خواندن نشریات مانند نرخ های Gobanking، احمق متشکلیا یاهو مالی،
در مورد یک نویسنده تجاری چطور؟ وارسی کسب و کار اینسایدر، فوربسیا بازرسی بازار
به یک نویسنده سلامت نیاز دارید؟ خواندن مقالات در webmd، خط سلامتیا تندرستی بانوان،
مقالات مجلات معمولاً دارای بیوگرافی کوتاه نویسنده هستند که حاوی پیوندی به وب سایت نویسنده و گاهی اوقات نمایه لینکدین آنها است. یا نام نویسنده در بالا شما را به صفحه نویسنده جداگانه با اطلاعات گفته شده می برد.
اکنون که فهرستی از برخی از فریلنسرها دارید، وقت آن است که ببینید چه کسی برای پروژه شما مناسب است. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:
- وب سایت آنها را مرور کنید
- نمونه کارها را مشاهده کنید
- توصیفات آنها را بخوانید
بیایید هر یک از این مراحل را بررسی کنیم.
1. وب سایت نویسندگان آزاد آنها را مرور کنید
یک وب سایت خوب چیزهای زیادی در مورد یک نویسنده می گوید. برخی از کپی رایترهای بزرگ وجود دارند که وب سایت آنها از نظر طراحی لنگ می زند، اما کپی وب سایت هرگز دروغ نمی گوید.
طبق تجربه من، اکثر مشتریان من از لینکدین هستند. اما اغلب، این وب سایت من است که آنها را متقاعد می کند که من را استخدام کنند. چرا؟ زیرا به آنها نشان می دهد که من یک حرفه ای هستم و می توانند روی من برای ایجاد محتوای ارزشمند برای شرکتشان حساب کنند.
بنابراین هنگامی که یک کپی رایتر پیدا کردید، نگاهی به کپی سایت او بیندازید تا ایده ای از سبک نوشتن آنها پیدا کنید. آیا این به نیاز احساس شده صحبت می کند؟ آیا شما را به سفر خریدار می برد؟ آیا نسخه بر اساس تجربه و تخصص آنها شما را می فروشد؟ آیا آنها تماس با آنها را برای شما آسان می کنند؟ آیا یک فراخوان برای اقدام واضح وجود دارد؟
به خاطر داشته باشید که بسیاری از کپی رایترهای آزاد وب سایت ندارند. برخی تنها به پروفایل لینکدین خود متکی هستند و این کاملاً خوب است. عنوان و نسخه او هنوز به عنوان نمونه های ارزشمندی از دانش و توانایی نوشتن او هستند.
2. نمونه کارها Copywriter را در نظر بگیرید
اغلب، نویسندگان نمونه کارهای خود را در وب سایت خود قرار می دهند. یا می توانند کلیپ خود را در لینکدین هایلایت کنند. اگر نمونه آنها را پیدا نکردید، فقط بپرسید. تقریباً هر نویسنده مستقلی با خوشحالی نمونه کارهای دیجیتالی خود را با شما به اشتراک می گذارد.
کلیپ نویسنده را تماشا کنید تا سطح مهارت او را درک کنید. آیا نوشته او واضح و مختصر است؟ آیا جریان خوبی دارد یا پر از اشتباهات گرامری است؟ آیا متقاعد کننده است یا آموزشی، یا نرم است؟
همچنین صدا، لحن و سبک را بررسی کنید. آیا لحن آنها از مشتری به مشتری دیگر تغییر می کند؟ (اگر چنین است، این نشانه ای است که آنها می دانند چگونه با صدای برندهای مختلف سازگار شوند.)
نکته: در نظر داشته باشید که اکثر کلیپ های موجود در نمونه کار نویسنده ویرایش شده اند. بنابراین نسخه وب سایت آنها را بررسی کنید و احساس کنید که نوشته آنها به تنهایی چگونه است.
اگر به دنبال نویسندهای هستید که در صنعت خود متخصص باشد، به کارهایی که آنها برای مشتریان قبلی انجام دادهاند نگاه کنید. آیا شرکتی مثل شرکت شما می بینید؟ نویسنده چگونه مطالب خود را تطبیق داده است؟
اگر نویسنده قبلاً در صنعت شما کار نکرده باشد چه؟ به طور خودکار آنها را تخفیف ندهید. کپیرایترهایی که در روزنامهنگاری، نویسندگی ارواح یا انواع مختلف تجربه دارند، اغلب در تحقیق درباره مخاطبان هدف و درک نیازهای احساسی آنها مهارت دارند.
مهمترین مهارتی که باید در یک کپی رایتر جستجو کرد، توانایی تحقیق و همدلی با مشتریان هدف است.
وقتی چنین نویسنده ای پیدا کردید، او را رها نکنید. آنها محصول شما را به بهترین نحو می فروشند.
3. توصیفات مشتریان گذشته را بخوانید
با توجه به آنچه من دیده ام، تقریباً هر کپی رایتر خوب با تجربه، گواهی های عالی دارد. و معمولاً برای یافتن آنها نیازی به تلاش زیاد ندارید.
اغلب، نویسندگان بهترین توصیفات خود را در وب سایت خود نمایش می دهند. همچنین میتوانید برای یافتن توصیههایی از مشتریان و همکاران قبلی، به پایین پروفایل لینکدین آنها بروید.
در برخی موارد، توصیفات مفیدتر از کلیپ ها هستند. پس از همه، نمونه کارها یک کپی رایتر پایان آنها را برجسته می کند، ویرایش شده کار کنید. این چیز بدی نیست، اما تصویر کاملی از کار کردن با آن نویسنده به شما نمی دهد.
یک نمونه ممکن است عالی به نظر برسد، اما آیا نویسنده آن را به موقع تحویل داده است؟ آیا او یک پیش نویس قوی به مشتری داد؟ آیا او حرفه ای و پاسخگو بود یا بی ادب و بی ارتباط؟
حداقل، توصیفات می توانند نقاط قوت یک نویسنده را به شما نشان دهند.
هنگامی که یک کپی رایتر پیدا کردید که به نظر می رسد مناسب باشد، با او دنبال کنید و بپرسید که آیا مایلند برای صحبت در مورد پروژه شما تماس بگیرند. آنها ممکن است از قبل از شما سؤالاتی در مورد محدوده و بودجه پروژه شما بپرسند، بنابراین برای پاسخ به آنها آماده باشید. اما در نهایت، هدف این است که از طریق تلفن یا زوم چت کنید تا ببینید آیا شخصیت، سبک کاری و سطح حرفه ای بودن آنها برای شما مناسب است یا خیر.
نکات دیگری برای پیدا کردن یک کپی رایتر خوب دارید؟ بینش خود را در نظرات زیر بگذارید. خیلی دوست داشتم بدونم چی تو ذهنت میگذره!
جنی رز یک کپینویس و بازاریاب محتوا است که متخصص در بازاریابی B2B، املاک و مستغلات و حسابداری است. او برای مشتریانی مانند AAA، Edward Jones، Flyhomes، Guild Education و غیره نوشته است. نوشته های او همچنین در نشریاتی مانند Business Insider و GOBankingRates منتشر شده است.