“من فقط نمی توانم نسخه ای را بنویسم که به فروش می رسد – مهم نیست چقدر تلاش می کنم یا طولانی!”
آیا تا به حال این را به خود یا هر صاحب کسب و کار دیگری گفته اید؟
من شما را قضاوت نمی کنم. فهمیدم. وقتی برای اولین بار شروع به نوشتن کپی برای تبدیل و فروش کردم، داشتم مسیر از آن ترسیده است. نگاهی به پرده ی خالی مرگ انداختم و گفتم: اوهوم…
سی دقیقه گذشت و آن صفحه هنوز خالی بود. احساس می کردم که در نوشتن نسخه ام کاملا ناتوان بودم.
ولی من بودم یک به صورت کامل اشتباه.
بنابراین اگر احساس میکنید نمیتوانید نسخهای بنویسید که برای کسبوکارتان به فروش میرسد، من اینجا هستم تا به شما بگویم که شما نیز در اشتباه هستید.
هر کارآفرینی که معتقد است پیشنهادش میتواند به مردم کمک کند، میتواند نسخهای بنویسد که بفروشد. و نه، این صدای فروش آزاردهنده نیست!
اما چرا نوشتن نسخه فروش آنقدر مهم است؟ آیا نمی توانید با اجتناب از آن به طور کلی فرار کنید؟
متاسفم، دوست من، اما نسخه فروش رگ حیات کسب و کار شما است. و این چیز بدی نیست! وقتی درست انجام شد، میتوانید از کپی خود در ایمیلها، وبلاگها، پستهای رسانههای اجتماعی، تبلیغات و موارد دیگر استفاده کنید. سپس تنها کاری که باید انجام دهید این است که بنشینید و تماشا کنید که کپی خوانندگان را به مشتری تبدیل می کند!
اگر به نظر چیزی است که برای کسب و کار خود می خواهید، به خواندن ادامه دهید… زیرا در وبلاگ امروز، 3 کلید فروش کپی را به شما آموزش می دهم:
- سادگی
- فواید
- فراخوانی برای اقدام
بیا شروع کنیم!
1. نسخه ای بنویسید که با ساده نگه داشتن آن بفروشد
کار نسخه فروش شما این است که به مردم توضیح دهید که چه چیزی می فروشید، درست است؟ خوب، برای انجام این کار، باید کپی را تا حد امکان واضح کنید.
مردم در تقلیدهای طولانی و پر پیچ و خم گم می شوند. وقتی روی مماس پیش می روید یا از کلمات پیچیده و درک مشکل استفاده می کنید، گیج کننده می شوند.
بنابراین این کار را با نسخه فروش خود انجام ندهید.
بهترین راه برای متقاعد کردن کسی که به پیشنهاد شما نیاز دارد این است که آن را طوری بنویسد که مثل روز واضح باشد.
از زبانی استفاده کنید که محاوره ای باشد، انگار که با بهترین دوست خود صحبت می کنید. اگر به ساده نگه داشتن موارد کمک می کند، می توانید هنگام نوشتن نسخه خود از این فرمول 3 قسمتی پیروی کنید:
- مشکل را ارائه دهید و اینکه چگونه به مخاطبان شما احساس می کند.
- راه حلی برای کمک به آنها برای غلبه بر آن مشکل ارائه دهید.
- به آنها بگویید که در مرحله بعد چه کاری انجام دهند. (در کلید شماره 3 بیشتر در این مورد خواهیم یافت.)
2. کپی بنویسید که بر مخاطبان شما تمرکز دارد
یکی دیگر از اشتباهات بزرگ که بسیاری از کارآفرینان هنگام نوشتن یک نسخه فروش مرتکب می شوند این است که همه چیز را درباره آنها می سازند.
این یک نه-نه بزرگ است!
این یک چیز است که داستان خود را به عنوان راهی برای شناسایی مخاطب خود بگویید. در این موارد، شما به خوانندگان خود می گویید که چگونه بر همان مشکلی که آنها با آن مواجه هستند غلبه کرده اید – و چگونه می توانند این کار را انجام دهند.
این 100% عالی است.
آنچه شما نباید در مورد اینکه چقدر عالی هستید، در چه مدرسه ای تحصیل کرده اید، و چرا محصول یا خدمات شما بهترین در کل تاریخ بشریت است، صحبت کنید. من آن را بد نمیدانم، اما خوانندگان شما اهمیتی نمیدهند. حداقل الان نه
کدام مردم واقعا برایم مهم است که چگونه می توانید به آنها کمک کنید. دلیلش این است که در اعماق وجود، همه ما می خواهیم قهرمان داستان های خود باشیم.
بنابراین مراقب باشید که خود را قهرمان نسخه فروش خود نکنید. در عوض، نشان دهید که چگونه پیشنهاد شما می تواند خواننده را قهرمان کند!
بهترین راه برای انجام این کار تمرکز بر مزایا است. (Psst… مزایا را با ویژگیها اشتباه نگیرید. ویژگیها میگویند پیشنهاد شما چیست است، مزایا می گوید که مشتری چه خواهد کرد حاشیه، غیرمتمرکز از پیشنهاد شما.)
3. با یک Call-to-Action واضح پایان دهید
پرفروشترین نسخه با بیانیهای به پایان میرسد که به وضوح به خواننده میگوید چه کاری باید انجام دهد. شما می خواهید تا حد امکان توجه خود را به این فراخوان برای اقدام (CTA) جلب کنید و اطمینان حاصل کنید که زبان جذاب و همچنین ساده است.
اگر می خواهید مردم برای خرید روی یک لینک کلیک کنند، بهتر است متن فوق پیوند را پررنگ کنید یا یک دکمه ایجاد کنید.
هنگام نوشتن CTA خود از زبان توهین آمیز خودداری کنید. اگر CTA شما چندین خط طول دارد، باید آن را کوتاه کنید. کلمات غیر ضروری، صفت ها و قیدهای نرم و هر چیز دیگری را که توجه شما را از کاری که می خواهید مردم انجام دهند منحرف می کند، ویرایش کنید.
به این دو CTA نگاهی بیندازید:
حساب پسانداز خود را با استراتژیهای کوپن انحصاری من که به خانوادههای بیشماری کمک کرده است، به راحتی انجام میشود و به هیچ وجه وقتگیر نیست، رشد دهید!
حساب پس انداز خود را امروز با این استراتژی های کوپن آسان رشد دهید!
در این مورد، CTA دوم قویتر است، زیرا بیان کنش به اندازه کافی آسان است، اما همچنان یک مزیت قوی را به شما منتقل میکند.
استراتژی قدرتمند دیگر نوشتن CTA است که گویی مشتری آن را می گوید (با اشتیاق). مثل این…
بله، استراتژی های کوپن پس انداز پول به من بدهید!
نکته حرفه ای: اگر در حال شروع کار در نسخه فروش هستید، بیش از یک CTA در محتوای خود نداشته باشید. منظور من این است که «برای استراتژیهای کوپن اینجا کلیک کنید» و «برای دستور العملهای پای اپل اینجا کلیک کنید» در یک نسخه وجود نداشته باشد. یک پیشنهاد واضح خوانندگان شما را بر آنچه می فروشید متمرکز می کند.
وقتی نوبت به نسخهای که میفروشد میرسد، همه چیز را آزمایش کنید
بدیهی است که یک نسخه فروش چیزهای بیشتری از آنچه می توانم در این پست وبلاگ به اشتراک بگذارم وجود دارد. اما این 3 کلید بیش از اندازه کافی هستند که به شما کمک می کنند تا نسخه ای را بنویسید که فروش و تبدیل می شود.
هنگام نوشتن، به خاطر داشته باشید که هر مخاطبی متفاوت است. به همین دلیل است که داستانها، مزایا و CTAهایی که برای یک نفر کار میکنند ممکن است برای شما کارساز نباشند. خوب! توصیه من … همه چیز را تست کنید. یک نسخه جداگانه بنویسید و تست کنید.
و بالاتر از همه، به نوشتن ادامه بده
آیا برای نوشتن نسخه فروش خود وقت ندارید؟ شما می توانید من را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهم!
برای مشاوره رایگان با من در اینجا برنامه ریزی کنید برای شروع.
جنی رز یک کپینویس و بازاریاب محتوا است که متخصص در بازاریابی B2B، املاک و مستغلات و حسابداری است. او برای مشتریانی مانند AAA، Edward Jones، Flyhomes، Guild Education و غیره نوشته است. نوشته های او همچنین در نشریاتی مانند Business Insider و GOBankingRates منتشر شده است.