اینستاگرام دیوانه وار در حال رشد است و هیچ نشانه ای از توقف نشان نمی دهد! و با توجه به اینکه 81 درصد از کاربران آن در حال تحقیق درباره محصولات و برندها در اینستاگرام هستند، ممکن است ندانید چگونه از اینستاگرام برای تجارت استفاده کنید!
در اینجا چند آمار دیگر در مورد اینستاگرام وجود دارد که باید بدانید:
احتمالاً قبلاً این را می دانید، اما اینستاگرام یک پلتفرم بسیار بصری است. در نتیجه، به شما امکان می دهد برند، خدمات و محصولات خود را به نمایش بگذارید. و به شما کمک می کند در سطح شخصی تری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.
اما به احتمال زیاد کسب و کار شما آنطور که باید در اینستاگرام فعال نیست. برای بسیاری از کارآفرینان، به این دلیل است که یادگیری استفاده از اینستاگرام و راحت شدن با آن به زمان و تحقیق نیاز دارد – و چه کسی پهنای باند این کار را دارد؟
خوب، اجازه دهید شما را با اصول اولیه اینستاگرام آشنا کنم تا به شما در شروع کار کمک کنم. این تقریبا هر چقدر هم که ترسناک به نظر می رسد، قول می دهم!
فقط با یادگیری این اصول، می توانید شروع به ارسال منظم پست در اینستاگرام و افزایش فالوورهای خود کنید.
بنابراین در این مقاله قصد دارم شما را با…
- چرا به یک نمایه تجاری نیاز دارید و چگونه آن را تنظیم کنید
- نحوه انتشار پست در اینستاگرام
- راه هایی برای افزایش فالوور
- نحوه استفاده از هشتگ درست مسیر
نحوه استفاده از اینستاگرام برای تجارت: پروفایل تجاری خود را تنظیم کنید
راه اندازی پروفایل کسب و کار شما اولین قدم در استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار شماست.
سوال رایجی که از مردم پرسیده می شود این است: آیا واقعاً به یک نمایه تجاری نیاز دارم؟ آیا نمی توانم فقط از مال خودم استفاده کنم؟
باشه حتما شما می تواند انجام دهد، اما چندین دلیل قانع کننده وجود دارد که چرا باید به جای آن یک نمایه تجاری داشته باشید.
چرا به یک نمایه تجاری نیاز دارید؟
1. تجزیه و تحلیل و بینش
هنگامی که یک پروفایل تجاری در اینستاگرام دارید، به داده های تجزیه و تحلیل دسترسی دارید. این به شما امکان میدهد ببینید در هفته گذشته چند نفر شما را دنبال کرده یا آنها را فالو کردهاند، چقدر به پستها و استوریهای خود دست یافتهاید، چه تعداد از اقدامات افراد (کلیکهای نمایه یا کلیکهای وبسایت) و موارد دیگر انجام شده است.
2. یک دکمه تماس اضافه کنید
اگر نمایه شما شخصی است، نمیتوانید دکمه تماس اضافه کنید. دکمه های تماس راه آسانی را برای مشتریان و مشتریان بالقوه فراهم می کند تا با شما تماس بگیرند (مثلاً از طریق ایمیل). این یک راه عالی برای ایجاد رابطه با پلتفرم IG می کند.
3. به استوری اینستاگرام لینک اضافه کنید
اگر بیش از 10000 فالوور دارید، می توانید از ویژگی “swipe up” برای بردن افراد به صفحه فرود استفاده کنید.
بسیاری از ما صاحبان مشاغل کوچک کافی نیستیم! اما صرف نظر از اندازه کم شما، همچنان میتوانید از ویژگی Swipe up برای بردن به ویدیوهای IGTV استفاده کنید.
4. می تواند در اینستاگرام تبلیغ کند
همچنین باید بدانید که بدون پروفایل تجاری نمی توانید در اینستاگرام تبلیغ کنید. بنابراین اگر در آینده می خواهید تبلیغاتی را اجرا کنید، مطمئن شوید که اکنون زمینه را برای آنها فراهم کرده اید.
نحوه ایجاد نمایه تجاری
اگر قبلاً یک نمایه تجاری دارید، از این بخش صرفنظر کنید!
اگر می خواهید نمایه شخصی خود را از نمایه حرفه ای خود جدا نگه دارید، می توانید از ابتدا یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید. برای انجام این کار، به پروفایل خود بروید و روی “همبرگر” (سه خط) در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید. سپس روی “تنظیمات” در پایین کلیک کنید.
سپس کمی به پایین اسکرول کنید و “Add Account” را انتخاب کنید. با رنگ آبی مشخص شده است، بنابراین نمی توانید آن را از دست بدهید!
یکی دیگر از راههای تنظیم پروفایل تجاری، تبدیل حساب شخصی خود به حساب تجاری است.
دوباره به “تنظیمات” بروید و “حساب” را انتخاب کنید. سپس به پایین بروید و روی «Switch to Professional Account» کلیک کنید.
بیو اینستاگرام خود را بهینه کنید
اگر می خواهید دنبال کننده های مناسب را جذب کنید، باید بیوگرافی خود را بهینه کنید. این واقعاً کاری است که بسیاری از مشاغل و فریلنسرها فراموش می کنند انجام دهند!
در اینجا نحوه اطمینان از اینکه بیوگرافی شما فوراً توجه مخاطب ایده آل شما را به خود جلب می کند، آمده است:
1. از زبان مختصر و مناسب با برند شما استفاده کنید.
شما فقط 150 کاراکتر در بیو خود دریافت می کنید. اینجا جایی برای گفتن داستان طولانی نیست. به اصل مطلب برسید و سریع باشید.
با این حال، همچنان می توانید از کلماتی استفاده کنید که شخصیت و برند شما را بیان می کند.
2. از ایموجی برای جلب توجه استفاده کنید.
پاپ رنگ همیشه توجه را به خود جلب می کند. استفاده از ایموجی چشم بیننده را به زندگی شما جلب می کند تا آنها بدانند که شما در مورد چه چیزی هستید!
3. فوراً به مخاطب بگویید چه چیزی برای آنها مفید است.
مردم ابتدا می خواهند بدانند چه چیزی در آن برای آنها وجود دارد. می دانم که به نظر خودخواهانه می آید، اما اینطور است. به همین دلیل، باید فوراً توجه آنها را با گفتن اینکه از دنبال کردن شما چه چیزی به دست خواهند آورد، جلب کنید.
شما می توانید این کار را با پایان دادن به این جمله انجام دهید: “من کمک می کنم [target audience] توسط [how you help them]،
4. با فراخوانی برای اقدام پایان دهید.
به خوانندگان خود بگویید دقیقاً چه کاری را می خواهید انجام دهند. آیا می خواهید آنها رایگان شما را دریافت کنند؟ برای نقل قول به شما ایمیل بزنید؟ محصولات خود را در وب سایت خود مرور کنید؟ به آنها بگو!
5. یک پیوند اضافه کنید.
من از LinqTree استفاده می کنم که به شما امکان می دهد چندین پیوند را اضافه کنید. بنابراین وقتی شخصی روی آن لینک کلیک می کند، او را به صفحه ای می برد (مانند صفحه زیر) که چندین لینک دارد. شما می توانید پیوندهایی به وب سایت خود، صفحه محصول خود، آهنربای اصلی خود … هر آنچه مرتبط است را اضافه کنید!
نکته ای که باید در مورد اینستاگرام بدانید این است که به شما اجازه نمی دهد لینک های قابل کلیک را در پست های خود قرار دهید. (مثل فیس بوک نیست…)
به همین دلیل، شما می خواهید وبلاگ خود را در اینستاگرام با یک گرافیک تبلیغ کنید و سپس در عنوان به آنها بگویید که لینک وبلاگ در بیو شما قرار دارد.
با استفاده از Linktree، می توانید به سادگی آخرین وبلاگ خود را به پنل مدیریت اضافه کنید! بسیار آسان.
در اینجا بیوگرافی من است که در آن تمام پنج نکته ذکر شده در بالا را دنبال می کنم:
نحوه استفاده از اینستاگرام برای تجارت: ایجاد پست
ارسال پست در اینستاگرام از طریق گوشی شما بسیار آسان است. در واقع، اگر به صورت دستی پست می کنید، فقط می توانید از طریق تلفن خود این کار را انجام دهید. شما نمی توانید در اینستاگرام روی دسکتاپ خود پست ارسال کنید مگر اینکه از زمانبندی استفاده کنید.
برای شروع، دکمه “+” را در مرکز پایین صفحه اصلی خود انتخاب کنید. سپس عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید.
اگر میخواهید چندین عکس را همزمان ارسال کنید، روی نماد لایهبندی کلیک کنید و سپس عکسهایی را که میخواهید انتخاب کنید.
پس از این، اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که فیلتر را انتخاب کنید. من طرفدار زیادی از فیلترهای رایگان اینستاگرام نیستم، بنابراین معمولاً به آن توجه می کنم.
سپس میتوانید زیرنویس و هشتگهای خود را اضافه کنید، افراد موجود در عکس (در صورت وجود) را تگ کنید و مکان خود را تگ کنید. اکنون … اشتراک گذاری را بزنید!
چگونه فالوور خود را در اینستاگرام افزایش دهیم
دو عنصر اصلی برای ایجاد طرفداران وفادار و مشتاق (و مشتریان ایده آل!) مورد نیاز است:
- پست کردن به طور منظم
- استفاده از هشتگ های عالی
به طور منظم پست کنید تا فالوورهای خود را افزایش دهید
برای استفاده بیشتر از اینستاگرام، توصیه می کنم حداقل 5 تا 7 بار در هفته پست بگذارید. این برای افزایش سریعتر دنبالکنندگان شما ایدهآل است.
اگر افزایش سریع فالوورها برای شما مهم نیست، پیشنهاد میکنم 3 بار در هفته فقط برای حفظ حضور برند در اینستاگرام پست بگذارید.
اطمینان حاصل کنید که محتوایی را ارسال می کنید که مخاطب شما به آن اهمیت می دهد و ارزش های پشت نام تجاری شما را آشکار می کند.
با هشتگ رشد کنید
استفاده از هشتگ ها مثل قبل نیست. با استفاده از هشتگها در پستهایتان، رشد قابل ملاحظهای آسان بود.
اما الان اینطور نیست.
مردم دوست ندارند سیل هشتگ ها را درست در کنار کپشن شما ببینند. و برخی از هشتگ ها به قدری محبوب هستند که شما در واقع فرصتی برای کشف شدن با استفاده از آنها ندارید.
اما این بدان معنا نیست که آنها دیگر موثر نیستند!
در مورد استفاده استراتژیک از هشتگ ها، من بیشتر توصیه می کنم از هشتگ هایی استفاده کنید که 1 میلیون یا کمتر پست دارند. دلیل آن این است که هشتگ فوق العاده محبوب پست های زیادی دریافت می کند که به زودی پست های شما سیل می شود.
گفته شد، شما می توانید از 1-2 هشتگ با 1 میلیون یا بیشتر استفاده کنید، اما من از این فراتر نمی روم.
نحوه تحقیق درباره هشتگ ها
پس چگونه می توان فهمید که یک هشتگ چقدر محبوب است؟ می توانید از نوار جستجو برای مشاهده تعداد پست های یک هشتگ استفاده کنید.
همانطور که در زیر می بینید، #bestfriends بزرگترین هشتگ برای استفاده نیست زیرا بیش از 61،000،000 پست دارد. اما بهتر است از #GreatFriendship استفاده کنید زیرا فقط 28000 یا بیشتر دارد.
در نهایت، از هشتگ های مرتبط با جایگاه خود استفاده کنید. با مشاهده هشتگ هایی که توسط رقبا و مشتریان ایده آل شما استفاده می شود، شروع کنید.
در هر پست می توانید از 30 هشتگ استفاده کنید. برای افزودن مقداری فاصله بین هشتگ و کپشن، توصیه میکنم هشتگ را در هشتگ خود قرار دهید یا هشتگ را به عنوان نظر ارسال کنید، چند خط فاصله بعد از کپشن (مثلاً با نقطه) وارد کنید.
اکنون اصول اولیه نحوه انجام اینستاگرام برای تجارت را می دانید!
امیدواریم، اگر شما یک مبتدی کامل در اینستاگرام هستید، این مقاله اطلاعات اولیه ای را که برای شروع به آن نیاز دارید در اختیار شما قرار داده است. اما باید به شما بگویم… بهترین راه برای یادگیری واقعی اینستاگرام استفاده منظم از آن است!
مطمئن شوید که وبلاگ هفته آینده را مطالعه کرده اید، جایی که من در مورد 4 نوع پست مختلف که باید به طور منظم در اینستاگرام کسب و کار خود استفاده کنید، به طور عمیق توضیح خواهم داد!
ارسال مبارک!
جنی رز یک کپینویس و بازاریاب محتوا است که متخصص در بازاریابی B2B، املاک و مستغلات و حسابداری است. او برای مشتریانی مانند AAA، Edward Jones، Flyhomes، Guild Education و غیره نوشته است. نوشته های او همچنین در نشریاتی مانند Business Insider و GOBankingRates منتشر شده است.